"Bbdah"

Kadang-kadang mengena, kadang-kadang tidak…

Burung Kakak Tua

Posted by suhardi on 1 April 2008

Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua. Kedua
burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya
diam saja, datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua. Ia berkata
kepada si penjual burung.

Pembeli : Berapa harga burung kakak tua ini…??
Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu RM500, sedangkan yang diam
itu RM1000.
Pembeli: Ahhh…?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
Penjual: Yaa… memang berbeza, yang berharaga RM1000 itu ialah pencipta lagunya.

5 Responses to “Burung Kakak Tua”

  1. lagenda ku said

    hoho..x betul2. mawi kan lebih mhl dr M.nasir, brung yg nyani tu pon mst lbh mhal,kan3

  2. loko9691963 said

    Aku nak g Kenyir..Buke make sampa kenye..huhu

  3. raihayu said

    lawak ler…tp kan, skang penyanyi lebih mahal dari komposer tau…

  4. aswadayu said

    hehehe…lawak jugak ye….saya pun pandai buat lagu tau..

  5. owiscbw501 said

    kah2 lucunye tapi xlawak,lawak ni dah biasa didengari dimana2…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: